FANDOM

Swiety-niedopalek
Środa z popielniczką jest świętem ruchomym ustanowionym przez papiesza Tytoniusza z okazji wygranego przez niego Końklawe. Zanim został papieszem Tytoniusz handlował bowiem tytoniem. Firma założona przez jego pradziadka kontrolowała sprzedaż tej używki na terenach obejmujących obszar prawie całej współczesnej Unii Bozbożników. Aby zwiększyć ilość palaczy Tytoniusz ustanowił ruchome święto - Środę z popielniczką.

Obchody święta Edytuj

Tego dnia każdy wierzący a przynajmniej każdy zarejestrowany w spisach parafialnych (dotyczy to również dzieci za wyjątkiem niemowląt) zobowiązany jest do kupienia i wypalenia paczki papierosów dystrybuowanych przez Tytoniusz Limited (np. Dusiciele Extra, Małe Raczki). Popiół z wypalonych papierosów musi być wysypany na niewierzących lub wierzących niepalących.

Następca Tytoniusza - Ekonomik I dopuścił odsprzedaż popiołu papiestwu,gdy na terenie parafii nie ma już niewierzących, heretyków lub niepalących.

Herezje Edytuj

Istnieje ludowa tradycja podsycana przez niepalacych aby spalać jakieś palmy i popiołem z nich posypywać głowy wierzących. Jest to wroga Kościołowi i firmie Tytoniusz Limited propaganda. Nie wskazane jest również palenie papierosów typu light (herezja toruńska) lub mentolowych (herezja bydgoszczu).

Reliwie powiązane Edytuj

Święty niedopałek

Więcej z Fandomu

Losowa wiki