FANDOM

Ironia w parafia.biz
Podstawowa i niezmienna zasada jest taka, że akcja gry toczy się w alternatywnej rzeczywistości.

Dodatkowo gracz może odnieść wrażenie, że gra parafia.biz ironicznie wypacza rzeczywistość. Może też odnieść wrażenie, że gra wyolbrzymia negatywne aspekty natury ludzkiej a wydarzenia w świecie gry są podobne do tych, które spotykamy w życiu realnym. Może, ale nie musi i nie powinien.

Żarty opierają się również na bezpośrednim rozumieniu przenośni i idiomów. Choć może się wydawać, że część elementów gry odwołuje się do rzeczywistych wydarzeń, to jest subiektywne wrażenie. Gra nie ma charakteru dokumentalnego i dlatego opisane w niej wydarzenia prawdopodobnie nigdy nie miały miejsca w świecie rzeczywistym. Nie mają też za zadania kształtowanie złego wizerunku jakiejkolwiek organizacji czy grupy ludzi funkcjonujących w świecie realnym.

Świat parafia.biz to kraj przypominający z jednej strony Polskę a z drugiej Koreą Północną. Jest bardzo zabobonny i słabo rozwinięty technicznie. Oczywiście elity władzy mają dostęp do zaawansowanych technologii, które ludowi przedstawiane są jako cuda i relikwie. W kraju dopuszczona jest tylko jedna religia a wszelkie przejawy herezji są surowo piętnowane. Władza świecka jest marionetkowa i o wszystkim decyduje duchowieństwo. Zwykli ludzie traktowani są przedmiotowo jako źródło dochodów elity oraz mięso armatnie w częstych konfliktach zbrojnych. Wszystkimi kieruje nadmierna chęć zysku i posiadania władzy.

Zobacz również Edytuj

Wymiana kulturalna z Polską

Więcej z Fandomu

Losowa wiki