FANDOM

Magiczna paproc
Noc Kupa Ły jest świętem wypadającym w najkrótszą noc w roku. Ustanowione zostało na pamiątkę obalenia przez doktora Ł. Antypapiesza Zadarmocjusza.

Geneza Edytuj

Zadarmocjusz po objęciu władzy postanowił rozdać majątek biednym i nie pobierać prowizji od handlu na Wolnym Rynku. Wzbudziło to opór większości duchowieństwa. Przywódcami rebelii zostali Doktor Ły i Profesor Ka. 22 czerwca 1157 roku Doktor Ły z narażeniem życia dosypał Zadarmocjuszowi do jedzenia środków łajnopędnych. Dawka była śmietelna i w skutek ostrego ataku biegunki antypapiesz zmarł. Poczynania papiestwa wróciły do normy. Uchwalono 15% prowizję na handel a osoby, które dostały coś za darmo od papiestwa musiały to zwrócić wraz z nawiązką 1000C$.

W tradycji pozostała pamięć po doktorze Ły, kupie przez niego wywołanej oraz nie udolnych próbach załatwiania się Zadarmocjusza na klombach paproci.

Herezje Edytuj

Od 2012 roku staje się coraz bardziej popularne wysyłanie wierzących do lasu w celu poszukiwania magicznej paproci. Wg tradycji ludowej jest to krzak paproci obsrany przez samego Zadarmocjusza i przydający właścicielowi energii i zdrowia.

Powiązane relikwie Edytuj

Magiczna Paproć

Więcej z Fandomu

Losowa wiki